Eerste week - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van arjanenmaritza - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van arjanenmaritza - WaarBenJij.nu

Eerste week

16 September 2015 | Malawi, Blantyre

Onze eerste week in Blantyre zit er alweer op. Bij aankomst werden we ontvangen door Ruthie Markus, ons contactpersoon bij wie wij de komende 2 maanden verblijven. In afwachting op het vliegtuig van Rinske en Martijn hebben we een aantal uren vertoefd in de biertent van het vliegveld. Na 2 uur kwamen Rinske en Martijn ook veilig en uitgeput aan, waarna we ons al snel zelfstandig rijdend begaven in het chaotische verkeer van Blantyre. Het was een verademing om aan te komen bij Ruthie's huis, wat een mooi relaxt huisje is met een kleine buitenplaats. En we waren nog niet aangekomen of de mannen hadden de eerste bijzondere vogelsoorten alweer gespot...
Na een overheerlijke lange nacht maakten we ons klaar voor een dagtour door Blantyre. Onder moeders (Ruthies) beschermende vleugels werden de "kids" meegenomen op zoek naar internet, telefoonkaarten, geld en de supermarkt. Wonderbaarlijk genoeg hadden we dit allemaal snel geregeld.

Inmiddels heeft Arjan zich volledig ingenesteld op zijn nieuwe werkplek, wat gelukkig vanwege goede internetverbinding probleemloos verloopt. Martijn gebruikt zijn netwerk om zijn vogelexpertise hier in te zetten. En Rinske en ik hebben inmiddels verschillende ziekenhuizen en het revalidatiecentrum van Blantyre bezocht. We hebben een aantal waardevolle contacten, die ons hartelijk ontvangen en de dagen vullen zich geruisloos. Inmiddels hebben we al twee dagen gevuld staan dat we les moeten geven aan fysiotherapeuten en binnenkort ook 4 uur aan studenten van het revalidatiecentrum. Daarnaast mogen we meelopen tijdens de doktervisite's in het ziekenhuis, verschillende fysiotherapie afdelingen en de orthopedisch instrumentmakerij. Daarnaast hopen we ook nog "outreach programs" (soort van revalidatiezorg in de dorpjes) te kunnen bezoeken, maar gezien het gebrek aan deze programma's wordt dat nog een uitdaging. Kortom, we zijn erg tevreden over de behaalde resultaten tot nog toe. Voor meer gedetailleerde informatie verwijs ik jullie naar onze website www.keeponrehab.com, waar we binnenkort uitgebreid verslag zullen doen van onze eerste bevindingen!

Verder zijn we natuurlijk in Afrika en hebben we ook een beetje vakantie. De vroege ochtenduren worden gebruikt om te vogelen in een klein reservaat in Blantyre. En afgelopen weekend hebben we onze eerste safaritour al gedaan in Majete National Park, waar we de eerste olifanten, nijlpaarden, krokodillen en verschillende soorten herten en vogels hebben gespot. Dit weekend staat ons Liwonde National Park te wachten!!

• 18 September 2015 - 12:50

Anita Zandvoort:

Leuk verslag en de foto's doen vermoeden dat jullie al prima je draai hebben gevonden ?
    Succes daar en ik kijk uit naar een volgend verslagje. Njoy het NP !

Greetz,
    Anita

• 19 September 2015 - 09:04

Miranda :

Leuk om te lezen, keep them coming!